Valg af køreskole​

Gode råd før du vælger køreskole

Der er en række faktorer, der er gode at overveje, før du vælger køreskole.

Dyrt at købe billigt

Når du skal tage kørekort, handler det om at vælge en skole, der lærer dig at køre sikkert. Som ny bilist skal du klædes bedst muligt på, når du tager kørekort. Pris og kvalitet hænger ofte sammen, så lad dig ikke friste af prisen alene. Den store priskonkurrence køreskolerne imellem giver meget svingende kvalitet i undervisningen.

Lyt til andres anbefalinger

Det er altid en god idé at lytte til andres erfaringer. Hvis du kender én, der har været glad for sin kørerlærer, er der sandsynlighed for, at du også bliver det.
(Hos mig har du mulighed for at gå på facebook og se om der er nogen af mine tidligere eller nuværende elever du kender og kan spørge).

Tal med kørelæreren

Det er en tillidssag at tage kørekort. Derfor er det en god ide at tale med kørelæreren, inden du går i gang med at tage kørekort. Tag stilling til, om vedkommende virker fornuftig og seriøs.

Find ud af, hvad prisen omfatter

Mange steder kan du købe en startpakke. Sæt dig ind i, hvad den indeholder. Undersøg om pakken indeholder de obligatoriske timer, der kræves, for at du kan gå til køreprøve, om prøvegebyr og leje af bil under praktiskprøve også er med, ellers kan det blive dyrere end først antaget. Hos mig indeholder lovpakken den nødvendige undervisning.

Du kan skifte kørelærer undervejs

Du kan være uheldig og ikke være tilfreds med undervisningen. Du har altid mulighed for at skifte til en anden køreskole. Du kan dog få problemer med at få penge tilbage, hvis du har købt et pakketilbud.
Tal evt. med køreskolen om dette.

Klage over køreundervisning

Er du ikke tilfreds med din køreundervisning, kan du klage til Ankenævn for køreundervisning http://www.ankesag.dk/Ankenævnet behandler sager fra alle kørelærere i Danmark. Det koster 150 kr. at klage. Pengene får du igen, hvis du får ret eller delvist medhold.​​